m1 Duna TV Duna World mr1 mr2 mr3 mti mti

Kassza 

"Ne várjuk a korrupció megtisztítását azoktól akik szintén korruptak és megvehetők" 2010. február 05. 16:59

Nézői vélemények a korrupcióról - 2010. február 4.

Oldal nyomtatása Szövegméret növelése Szövegméret csökkentése Oldal továbbküldése


Talán vezetőknek akiket mi választottunk meg példát kellene mutatni . Jöttek a megszorítások de csak a Tömegeknek . Képviselő Hölgyek, Urak nem igyekeztek kevesebb pénzzel beérni. Talán fenn kellene rendet tenni ,hogy lent is minden rendeben legyen . Én 40 éves munkaviszonnyal rendelkezem köztisztviselő 96.625 Ft-os brutto keresettel ,talán képviselők is beérhetné ennyivel.  

Kovács Alajosné [air55@freemail.hu]


Tisztelt Szerkesztőség!

Az alábbiakban csak néhány link révén kívánom felhívni a fiygelmüket, hogy az adott témában (korrupció) a weben a blogolók már elég régóta folytatnak disputát.
A teljesség igénye nélkül íme néhány link a közelmúltból (kéretik a hozzászólásokat is elolvasni, mert sokszor ott találni a lényeget):

http://tisztesseg.blogter.hu/388596/lehet_tisztesseges_a_politika
http://keloid.blogter.hu/376759/szuletett_rabszolgak
http://humanoptera.blogter.hu/395388/esti_mese
http://humanoptera.blogter.hu/382766/kis_magyar_helyzetkep
Remélem tudtam szolgálni némi adalékkal.

Üdvözlettel:
Kovács Lajos



 
1. a bejelentőnek védettséget
2. a bejelentőnek 10 % jutalmat a megállapitott összegből
3. a politikusok erkölcsileg is feleljenek a tetteikért és lemondásra
    kényszerüljenek ha korrupciós ügy árnyéka vetődik rájuk-főleg ha közpénzekről van szó
4. magán cégekre is legyen érvényesíthető főleg akik állami és önkormányzati
    pénzekből finfanszirozott  beruházásokra beszállító cégek
 
Itt is nagy a korupció és végül az adozók fizetik a magán zsbekbe kerülő pénzeket
 
Tisztelettel
sagefredo


Tisztelt Baló úr!
Nagy várakozással tekintek a műsor elé. Sajnos, én nem vagyok a téma szakértője, csak mint átlag polgár, elszenvedője.
A közbeszerzésekről kívülállóként az a véleményem, hogy ez az egyik melegágya a korrupciónak (ami az állami vagyont érinti). Azt látom, hogy minden, ami közbeszerzéssel valósul meg, sokkal drágább, mintha egyszerűen csak bemenne valaki az első boltba, és ott megvásárolná azt a terméket. A férjem munkahelyén pl. nagyon sok ceruza elemet, akkumulátort használnak különféle berendezésekhez, és közbeszerzéssel szerzi be a "központ". Látják az árakat, és minden sokkal drágább, mint a kereskedelemben. Hiába a remény, hogy a nagy mennyiség miatt nagy kedvezmény érhető el (normál esetben). Nem is beszélek az autópálya építésekről, és ehhez hasonló projektekről.
Nagyon fogom figyelni a műsorukat, és várom, mi a teendő.
Sok sikert kívánok.
Üdvözlettel:
Micskey Istvánné



Tisztelt Műsorvezető!

Régóta megfigyeltem, mint egyéni vállalkozó, hogy a pályázatok eleve úgy vanna kiírva, hogy azt a kis és középvállalkozók eleve meg sem tudják pályázni. Csak nagy multi cégek, akik viszont nem rendelkeznek kivitelező kapacitással csak menedzsmenttel. És innen indul az alvállalkozói láncolat. Volt olyan állami beruházás, ahol nyolcadik alvállalkozóként végeztem el a tényleges építési munkát.

Budajenő   2010-02-04
Üdvözlettel!  Fazekas György



Én azt tartom siralmasnak, hogy a becsületes, adófizető állampolgár azért fizet ilyen magas adókat, mert A: sokan mások nem fizetnek adót, B: a befizetett adó nagy részét korrupciós üzletekre költik a politikusok. Ez persze egy öngerjesztő folyamat, minél több korrupció, annál kevesebb állampolgárnak lesz kedve adót fizetni.


Tisztelt szerkesztőség!
 
Magamról talán annyit, hogy 48 éves férfi vagyok, aki jelenleg vidéken él, de a Fővárosban dolgoztam rendőrként 10 évet.
 
A korrupció megszüntetése szerintem a jelenlegi törvények mellett egyszerűen lehetetlen, mivel teljesen mindegy, hogy azt ki felügyeli, hiszen korrupcióba keveredtek már minden szervezet vezetői, legyen az rendőri, ügyészi, vagy bármilyen hivatali szervezet, beleértve a politikusokat is.
 
A baj az, hogy a törvény módosítások ez ügyben mindig csak olyan mértékben történnek, ami mindig hagy nyitott kaput, ill. egyre több kaput, amihez egyesek mindig hozzá fognak férni, hiszen ez a hatalom.
 
A hatalom már nem csak pénzt jelent, hanem korlátlan befolyást bármibe. Amibe esetleg nem, akkor mindig lesz olyan személy aki megvehető lesz, és segít a befolyást kiterjeszteni az adott dolog elérésére.
 
Ez bármi lehet!  Nincs olyan, amit nem lehet pénzzel elintézni. Most nem akarok belemenni a különböző példákba, mert az csak felsorolás lenne.
 
De van amit egyszerűen nem értek. Miért van az, hogy általában a nagy korrupciós ügyekben mindig olyanok szerepelnek, akiknek igazából erre nem volna szükségük?
 
Miért a túlfizetett semmittevő emberek korrumpálhatóak? Mikor lesz már nekik elég? Mi az az összeg, ami ha már megvan, azt mondaná "Na mostantól már valóban csak az Ország és az emberek érdekeit tartom szem előtt".
 
Nos, tapasztalatom szerint ilyen összeg nincs! Nincs megállás! Csak lebukás, ha ez valakinek az érdekét szolgálja!
 
Persze korrupció létezik kicsiben is, Pl, ha egy rendőr 5000Ft-ot elfogad és nem büntet, vagy nem jelent fel ezért az összegért. Mondjuk ők előbb is buknak le mint a fejesek.
 
Sőt általában egy fejes ha bukik, általában felfelé bukik. (a rang létrán)
 
A mai világban, amikor a törvényhozók tisztában vannak azzal, hogy minden maszek a dolgozóit minimálbérrel jelenti be, ha bejelenti, és általában még ezt sem fizeti ki teljes mértékben, hiszen amit lehet ebből levon, és ezeket az embereket, akiket gyakorlatilag beszélő szerszámként tartanak számon a végsőkig kizsákmányolnak, és az ebből befolyt milliókat, milliárdokat arra használják, hogy egyre nagyobb befolyásuk legyen, és így minnél jobban korrumpálhatók legyenek.
 
Baló úrnak a műsorához sok sikert, és vigyázzon meddig ás a dolgokba, mert a hatalom......
 
 
 
Tisztelettel :  Csősz Tibor



Tisztelt Szerkesztőség!
Értesültem a reklám, a mai teadélutánból az új " Kasszáról ".
Remélem legalább olyan jó lesz, mint a Szempont volt.
Nekem garancia a stábból a nevek, akik már bizonyítottak. És természetesen Ön
Baló György műsorvezető, főszerkeztő is.
Az első 3 téma már jó ami az internetes oldalon ki van tűzve.
Hiányolom a chat - et, vagy a sokak által használt SKYPE.  ( szempont chaten rendszeresen beszélgettünk mi tv nézők egymással sokszor a műsor után is )
Továbbá az e-mail címet mint " elérhetőség " - et a lapon máshol kellene lennie.
Pl az " MTV Arhívum " mellett. Nehéz volt megtalálni, de sikerült.
Korrupcióról rossz véleménnyel vagyok, amit bizonyára sokan megfogalmaztak.
És a véleményüket elolvashattam, egyetértek vele.
Finoman fogalmazva : ronda dolog, ( undorító )
Kíváncsian várom az adást. Sok sikert.
Egy állampolgár


T. C. Nem elég, hogy a beszél"ok hadarnak, dunnyognak, orrhangon beszélnek, motyognak
- még fokozzák a hangok érthetetlenségét, hogy teljesen fölösleges és hangos zenei aláfestést is alkalmaznak! Kinek kell ez ilyen m"usorban? Péter László ny. egyetemi tanár, Szeged


Dr. Friebzer Gabriella részére!
 
Kedves Gabriella!
 
Ne tolja a felelősséget ránk!  Nekem pl. semmi befolyásom nincs a korrupció csökkentésére.
Ön mégis az "embereket" teszi felelőssé, pedig Önnek lényegesebb nagyobb rálátása és befolyása van.



Hogy hogyan?
Elsősorban az alkotmány olyan módosítását, ami lehetetlenné tenné, hogy a jövőben kormányra került szélhámosok leválthatatlanul garázdálkodhassanak.
A közerkölcsök javítása terén azonban van néhány konkrét javaslatom, amit meg kellene fontolni. Nevezetesen a teljes züllés folyamatának visszafordítása érdekében szentistváni szigorúságú törvényeket kellene hozni. Na nem a tolvaj karját kellene levágni hanem:
1. Azt az embert, aki vállalkozásának szándék-gyanús csődbe juttatásával másoknak vagy az államnak jelentős kárt okozott, Magyarországon örökre el kell tiltani mindenféle vállalkozástól és közhivataltól. Vonatkozzék ez a külföldi vállalkozókra is
2. Azt az embert, akit idegenforgalmi területen, a vendég becsapásán tetten érnek, örökre el kell tiltani mindenféle kereskedelmi és vendéglátó-ipari tevékenységtől és közhivataltól, nem csak a vállalkozót, a résztvevő alkalmazottat is. Az ilyen ember kapálni még jó lehet.
3. Azt a vállalkozót, akit szándékos adócsaláson érnek, szintén örökre el kell tiltani a vállalkozástól és közhivataltól.



Tisztelt Kassza műsor!

Ha a nagyobb címletű bankjegyeket folyamatosan kivonnák és egy időben kedvezményekkel  előtérbe helyeznék a bankkártyás fizetést,vásárlást,akkor ennek a hatására visszaszorulna a feketegazdaság és a korrupció is. A bankkártyás fizetések által ellenőrizhetőbbé válna a pénzmozgás. Ezen felül a folyamat gazdasági fellendülést is eredményezne.
Tisztelettel: Kreiter Tibor


Tisztelt Szerkesztőség!
 
Addig amíg a Törvényalkotók önmagukban folyamatos korrupciós ügyekbe keverednek, addig ne akarjunk mi átlag emberek korrupció nélküli világról álmodozni!
A korrupció egyik legjobb példája a Képviselői Vagyon-nyilatkozat. Miért nem az APEH-nek kell azt leadni? Mi a lényege így? Azt ír bele amit akar, nincs semmi hatása, jelentősége.
 
Először is a fejet kellene megmosni, megtisztítani!
Utána lehetne alsóbb szinten is rendet, törvényességet, tisztességet, biztonságot követelni.
 
Üdvözlettel:
 
Boros Róbert
1115 Budapest



Szerintem a megoldás:  ÁTLÁTHATÓSÁG!!!!!!
Ez a mai internetes világban könnyen megoldható!
Kautnik Gabriella


Jó estét.Péter vagyok és szerintem a korrupciót ez erkölcsi normák szigorításával lehetne csökkenteni de bevallom erre kevés esélyt látok.


szépjóestét

a demokrácia és szavazás mint megoldás?
ugyan már....
mire szavazzak? "ne legyetek korruptak" ok megszavazom.
de nézzük reálisan, mindegyik párt korrupt, legyen az mszp, fidesz, mdf, jobbik vagy balabbik.
akkor most kit válasszak?

amivel eredményt lehetne elérni:
- nagyobb (nagyon magas) arányban bukjanak le a résztvevők
- gyorsan és keményen büntessék őket

de mint az mondták is, nagyon nehéz bizonyítani...

T.J.


Tisztelt Szerkesztők!
Az általam vezetett társaság közbeszerzésre kötelezett. Egyik beszerzésünk során a közbeszerzési tanács adminisztratív hibája miatt a hirdetményes eljárás helyett tárgyalásos eljárást bonyolíthattunk le, noha eredetileg a jogszabály alapján nem tárgyalhattunk volna. A tárgyalás során a legalacsonyabb írásos ajánlati árnál (amit egyébként tárgyalás nélkül kötelesek lettünk volna elfogadani) 40%-kal alacsonyabb beszerzési árat értünk el. Jó így a szabályozás?
Két kérdésem is lenne:
1.   Milyen jogszabály és jogbiztonság az, ahol egy törvényt a 2008.
otóberi módosítása óta további 4 vagy 5 alkalommal már módosítottak.
Egyébként a törvény szinte értelmezhetetlenül bonyolult, néha jogi szakértőnk szerint is önmagában ellentmondásos. Mindenre jó, csak a hatékony és olcsó, átlátható beszerzésre nem.
2.   Milyen közbeszerzési szabályozás az, ahol a legalacsonyabb árat
kínáló ajánlattevőt ki lehet zárni mondva csinált formai okok miatt és szerződést lehet kötni a legdrágább ajánlatot tevővel (ld. M0 déli szakasz). Ez csak akkor fordulhat elő, ha a törvény a lényegi elemek helyett a formai hibákra utazik, a társadalmi hasznosság helyett. Lásd finn törvény! A falak építése automatikusan magával hozza a kapuk és kiskapuk kialakulását.

Kérem, a cégem nevét ne hozzák nyílvánosságra.

--
Üdvözlettel:

Dr. Horváth Mihály


A korrupció meleg ágyának a következőt tartom.

Normális esetben a törvényhozó személyek, politikusok megválasztásuk után mindent meg kellene tennie az országért.

Ehelyett  úgy gondolják, hogy az ország van értük. És ezt korrupt módon teszik, majd a mentelmi joguk mögé bújnak. És ezt teszik egy teljes ciklus biztonságában mert nem visszahívhatóak.

Természetesen amelyik politikusnak nem inge, ne vegye magára.


Gábor


Az állam is sokat tehetne a korrupció ellen,
de előfordul, hogy erre irányuló intézkedésre
semmi látszat!
Példa erre a gépjárművek eredetiség vizsgálata
körül kirobbant botrány ami igen csak korrupció gyanús.
Hiába a rádiókban az elhangzó riportok,
nyilatkozatok, az illetékesek hangját
sem lehet hallani.
A BKV ügy is igy kezdődött!
üdv.
Carpenter



Tisztelt Mtv Kassza!
Szerintem eléggé mellébeszélések mennek a műsorban. Konzerválni ezt az állapotot nevetséges. Ne várjuk a korrupció megtisztítását azoktól akik szintén korruptak és megvehetők. kéz kezet mos alapon működik, én nem árullak be téged hogy te ne árulj be engem. Először is teljes rendszerváltozás kellene és ne haveri hanem szakami alapon kell a posztokat kiosztani. Az volna a kérdésem, hogy miként van az hogy szinte soha senkit nem kapnak el senkit és a komolyabb ügyeket gyorsan elhallgatják és eltusolják.
tisztelettel
Zoli
Csongrád megye



Tisztelt Szerkesztőség!
 
A műsor két vendége, nem képvisel naprakész véleményt, információt, ismereteket a korrupcióról.
 
Balló Úrnak nagy tisztelője vagyok, a határozott műsorkezdésének, a két vendég rögtön ívét vette.
 
Lehet, hogy így viszont kiugrasztható az éles kontraszt a valóság és a közalkalmazotti vélemény között.
 
Lehet-e felépíteni a műsort, hogy az hozza a magyar mély valóságot?
 
Üdvözlettel,
 
Litkei Júlia



1. Meg kell nézni kinek mitől van a vagyon!!!
2. Minden faluban van vidék "fejlesztés" nevén rovatozó építés, temető bekerítés, buszmegálló építés, játszótér  építés
    nagyon magas áron. Csak egy kicsit utána kéne nézni.


Kedves Szerkesztő Úr!

Véleményem szerint ez egy etikai probléma. Az átlag kisembernek be kellene látná, hogy csak akkor van olcsó közlekedés, ingyen oktatás és egészségügy ha adózik. Ennek legegyszerűbb formája ha blokkot kér a boltban, számlát a fodrásztól, a vállalkozó pedig azt bevallja. Ha nincs bevétel, nincs miből biztosítani a jóléti államot. 

A magyarok nagy mesterei a kiskapuk keresésének!

Ha azt láttunk a szülőtől, tanároktól, politikusoktól, hogy "fusiznak", "maszekolnak" vagy hívhatjuk akárhogy, akkor ez számunkra is természetes lesz.

Zsuzsa



T. jelenlévők!

Mint állampolgár, ha korrupt vagyok közpénzt takarítok meg.
Egyszerű példa: a közbeszerzéssel vásárolt laptop csaknem kézszer annyiba kerül, és még közbeszerzési díjat is számolnak fel.
Ha megkerülöm, százezreket spórolok és nem tudom saját zsebbe kivenni a rendszerből!
 
üdvözlettel
 
egy takarékos korrupt polgár

T Cim
Jellemzően 10.000 - 100.000 Ft os  20 éve szolgatást végzö állampolgár vagyok, ha nem teszek vissza 5, 10, 20 ezer Ft .-ot Házmesternek ,gondnoknak közös képviselöne, aki a munkát rendeli. nem én kapom meg a munkát. 
Tisztelettel György

Szép estét!
 
A kedvező, átlátható adó rendszer és egyszerű világos törvények esetén csökkenne a korrupció! Ha nem éri meg csalni akkor nem csalnak az emberek.
Az ellenőrzés végtelen erősítése újabb korrupciót hozna!
Magyarország  "fertőzött" a nemzetkőzi "MÚLTI."cégek gátlástalanul gerjesztik a korrupciód! Lenézik az országunkat,népünket, tisztában vannak korszerűtlen törvényeinkkel.
A privatizációban is egy tál lencséért eladták a politikusok a Nemzeti vagyont. A veszteséges energia szektorból egy percen belül nyereséges vállalkozás lett a külföldi tulajdonosok kezében. talán azért mert monopol helyzetet kaptak egy nem túl drága tál lencséért.
 
Üdv: Horváth Endre



T Szerkesztők!
A korrupció megszüntetése ott kezdődne,hogy teljesen új,rövid szövegezésü,értelmezési rendelkezések nélküli
törvényeket jogaszbályokat és rendeleteket kell alkotni,
és ami a fontos, új parlamenti résztvevőkkel.Ez az
őszinteség és a  bizalom alapvető forrása.
Nagy György igazságügyi szakértő.

Általános gyakorlat, hogy a munkavállalók minimálbérre bejelentve, zsebből kapják a fizetésük kisebb-nagyobb hányadát.
Ki léphetne fel ellene?
A munkavállalónak LÉTkérdés, hogy megtartsa állását, jövedelmét, ő tehát hallgat. Elfogadja vagy elviseli, miközben számára csak hátrányokkal jár ez a helyzet.
Ugye nem gondoljuk, hogy erről nem tud a politika vagy a végrehajtó hatalmi szervek?
Miért hiányzik a politikai akarat ennek felszámolására?

Üdvözlettel,

Füle Tamás


Kedves műsorvezetők!

Véleményem szerint először a kormányzatnak kell példát muatatni. A fejétől bűzlik a hal, amíg kormányzati szinten nap, mint nap hallani korrupciós ügyekről nem lehet mit az egyszerű állampolgároktól elvárni. pl. amíg a BKV nál talicskával tólják ki a pénzt, addig nem lehet elvárni, hogy mindenki vegyen jegyet.

Az se véletlen, hogy Magyarországon van a leghosszabb közbeszerzési törvény, (ami egyben a legzavarosabb is), zavarosban ugyanis a kormányztanak könnyebb halászni.

Üdv,
G. A.


Kedves Gabriella!

Milyen jogorvoslati lehetőség áll fenn, ha az építőipari közbeszerzési eljárás során a
megbízó (pályázat kiíró)
pályázó fővállalkozó
alvállalkozójának
beszállítója (mint egyéb érdekelt fél)
szóban arról értesül, hogy az ő termékét nem kívánják felhasználni, dacára, hogy műszakilag egyenértékű?
Kihez fordulhat "az egyéb érdekelt fél" hátrányos megkülönböztetés esetén  ha erről csak a 15 napos jogorvoslati határidő után értesül. illetve a megbízó olyan feltételeket szab, ami gyakorlatilag az ő részéről elszabotálható.

Kérem a levélíró adatait ne olvassák be a TV műsorba!
köszönöm


Úgy gondolom, hogy addig, amig nem tárjuk fel azt, hogy a pénz hová folyik és mire használják, nem tudjuk a korrupció elleni megoldást megtalálni.


T.Cím,
szeretném megerősíteni, az elmaradt haszon ami látható és nagyon lehangoló eredménye a korrupt ügyleteknek.
egy civil


Kik és mikor fognak vitatkozni? Mikor lesz szó érdemi és érdekes dolgokról? Ez így nagyon unalmas, semmitmondó. "Jelenleg azt tudjuk, h a korrupció létzeik." Azta, ezért érdemes műsort csinálni!


Korábban láttunk egy riportot  a korrupcióval kapcsolatban, ahol
önkormányzati ügyintéző tájékoztatta a nézőket, hogy  pályázatuk
költségeinek kalkulálásában már benne van az illető "elfogadó
tiszteletdíja".
Kati


konkrétumok nélkül nem érdemes műsort csinálni.
pl. szavaztassák meg,  korruptnak tartja-e a lakosság

     - körösvölgyi hid épitését
     - m6 alagutakat
     - mav cargo eladását
     - vagyonadó visszavonását
     - egyes önkormányzati vezetőket

stb.
el kell hogy tűrjék

üdv.
somogyi péter


Közbeszerzéssel többe került az autópályák építése, mint 2002 előtt közbeszerzés nélkül, mikor rögtön az "alválalkozókat" bízták meg. Ez elképesztő tény. Miért van meghívásos közbeszerzés, ott mindig nagy külföldi cégek nyernek, majd az alválalkozók dolgoznak. Legyen minden közbeszerzés nyilt!


B.D.



Szép estét mindenkinek!
Korrupció van a rendőrségen is!
Én mint egyéni vállalkozó szerettem volna végezni a közúti sebességmérést! Nem lehetett hozzáférni a pályázathoz mert már kiadták lenyugdíjazott vagy leszázalékolt volt rendőrtiszteknek! A vagyonvédelmi cégek is mind volt rendőrök kezében van! Csak ők nyerhetnek pályázatot! Szégyen! Tisztelettel! Mr.Big egyéni vállalkozó


T . Műsor !

Mivel a fejétől bűzlik a hal, egyértelmű, hogy elsősorban a parlamentben ülő képviselőkkel kell kezdeni a korrupció elleni harcot.
Amíg ők szarnak a saját törvényeikre, lásd dohányzás, addíg senki ne várja, hogy nem lesznek korrumpálhatók.
Tehát először is a képviselő uraknak saját magukon kéne kezdeni a harcot.
Összeférhetetlenné kéne tenni a cégtulajdonosságot, de egyáltalán, bármilyen cégben bármilyen tagság,stb. nem csak a képviselőnek, de családtagjainak is.
Tehát aki képviselő, nem lehet semmilyen gazdasági szervezet, cég stb. tulajdonosa, tagja, és acsaládja sem.
Ahogy ez különböző nyereményjátékoknál alapvető kitétel, pont a parlamentben nem lehet ezt bevezetni ???
Tessék megnézni a képviselőket, hánynak van most ilyen helyzete !
Gyakorlatilag mindnek. Mivel pedíg minden szentnek magafelé hajlik a keze, egyértelmű, hogy saját maga ellen nem fog dolgozni,sőt.
A fizetésüket is a minimálbérhez kéne igazítani, nem pedíg milliós ilyen olyan jövedelmeket maguknak megszavazni.
A képviselő valóban a közérdeket képviselje, saját érdek nélkül.
Visszahívható legyen, ha nem így dolgozik.

Csak ezek után lehet a további szinteken bármit tenni a korrupció ellen.

--
Üdvözlettel: Südi Gábor



Tisztelt Szerkesztők!
Álságos az a védekezés, felelősségáthárítás, hogy az egyszerű állampolgár nem részese a korrupciónak. Az ilyen műsorokban gyakran elfelejtik, hogy a korrupciót mérő intézmények a borravalóadást is beszámítják, s Magyarországon a polgárok nagy része érintett az egészségügyi paraszolvenciában. Mi, magyarok a legális hozzájárulást (a vizitdíjat) elutasítjuk, az illegálisat fenntartjuk, ez szégyen.
Nem igaz, hogy a fejétől bűzlik a hal, mert egy elit annak a társadalomnak a tükörképe, ami azt kitermelte.
Üdvözlettel:
Székely Zoltán


Magyarországon a korrupciót  pl. a közbeszerzésben a törvény néhány sorosra való csökkentésével
(Finnország) úgy lehetne elérni,hogy aki korrumpál ill. akit korrumpálnak  tettenérés esetén azonnal minimum az okozott kár
erejéig teljes vagyonával ill. börtönnel fizet.
Minden más területen hasonlóan azonnali  teljes anyagi felelősséggel és szabadságvesztéssel fizetnének. Így elöbb utóbb elhanyagolható szintre csökkenne a korrupció.
Tisztelettel  Zoltán  Pápa


Nézve a műsorukat, azt hiszem most aktuális lenne megkérdezni a főügyészség képviselőjétől, hogy az olyan ügyekkel, mint pl. a Kaya Ibrahimnak eladott cégek ügye, vagy a Kulcsár ügy hol tart? Mindenhol megvárják, hogy elévüljön?
M.K.


T. Műsorvezetés !
 
A meghívott kis hölgy roppant naiv. Próbáljon csak valaki önszorgalomból fellépni a korrupció ellen. Én kétszer tettem meg, mindkétszer elvesztettem vezető állásomat. Legutóbb Bajnai úr felhívásának engedve próbáltam a pályázati pénzek 80 (azaz nyocvan) százalékának lenyúlását megakadályozni, el is vesztettem a gazdasági igazgatói állásomat.
 
 Egyébként éves szintem már 4 évvel ezelött 3-5 ezer milliárdra tették éves szinten a korrupció volumenét.
 
sok sikert
 
üdv.
 
Szederkényi Csaba közgazdász


Jó estét.
 
 Végre egy műsor ahol több teret kaphat az átlag (adófizető) állampolgár is.
 
Csak és csak is üdvözölni tudom a műsort.,tavaly az alacarte volt ahol még hasonlóan értelmiségi  riportalanyok ill vendégek mondták el véleményüket,onnan is az utca embere hiányzott.
 
Mai műsoruk témájához:
 
Börtönbe (mivel akasztani nem lehet az unióban-sajnos)az összes éritettet és teljes vagyon elkobzást a bízonyított értékig,ha kell generációkig visszamenőleg (családi vagyon testvér gyermek,szülő-k  vagyonáig) akik bízonyithatóan résztvettek,aszisztáltak az ügyben.
Utánna meggondolnák a következők,hogy elkövessék-e.
 
Az igazságszolgáltatás,börtönök,ítéletek vagyon elkobzást ezen üögyekre hozták létre-VAGY nem?????
 
VICC ország-tessenek erőltetni a felelősök megbüntetését.
 
üdv:Tibor


üdv. A közbeszerzési korrupció megelőzése egyszerű módszerekkel és rövid időn belül megoldható lenne ha a politikusaink meg akarnák oldani. Anonym pályázók és anonym elbiráló bizottság tenné a dolgát így csak a döntés után derülne ki a pályázók és a bizottság kiléte......ugye nem is olyan bonyolult! Inkább azt kéne firtatni miért nincs akarat ennek a megoldására. üdv. József Egerből.



Fejétől büdösödik a hal! Ez a régi közmondás soha nem volt ennyire aktuális!
A 20 éve regnáló  "politikai elit" szinte kivétel nélkül korrumpálódott, hiteltelenné
vált! Amíg ezek az emberek váltógazdálkodásban gyakorolják a hatalmat, itt nem
lesz változás! A pártok finanszírozását is ezekből a pénzekből biztosítják.
Minden közbeszerzés anyagát nyilvánossá kell tenni, a döntéshozókat anyagilag
és büntetőjogilag felelőssé kell tenni. Keményebb büntetéseket kell hozni, lásd
KÍNA, ahol ezért már vezetők tucatjait végezték ki!!!!!!!!!!!!!!
KÉRDÉS:
Önök szerint a politkailag elfogult, erkölcsileg lezüllött ügyészség és bíróságok
ebben a témában hozhatnak-e igazságos döntéseket???
Az állami hatóságok, akiknek a korrupció elleni harc lenne a feladata, miért nem
lépnek fel határozottan?
 
     Bartha  László



Üdvözletem
Örömmel hallom az utóbbi időben a BKV-nál ( MÁV-INFORMATKA ZRT-nél, egyes Önkormányzatoknál ) korrumpálódott vezetők felelősségre vonásának kezdeményezését.
Vélhetően érezhető e mögött némi politikai akarat is egyben a kormány részéről, különben ezt is szőnyeg alá söpörték volna úgy mint megannyi esetet az elmúlt években.
Véleményem szerint a leghatásosabb megelőzést a nyilvánosság ereje, a hatékony ellenőrzés, gyors rendőrségi reagálás és elrettentő büntetési tételek jelenthetnék.
De elsősorban a NYILVÁNOSSÁG erejét érzem döntőnek, nem pedig az egyébként is bonyolult jogszabályok további halmozását.
Nem utolsó sorban a Bíróságok nagyságrendekkel gyorsabb jogerős eljárásai segíthetnének sokat a korrupció visszaszorításában.
A feltett kérdések között a nyilvánosság ereje miért nincs ott D verzióként?
ROBI


Tisztelt Szerkesztő úr,

A törvényesség egyik ellenőrző szerveként az ügyészség tekintendő. Érthetetlen,
hogy az évek óta ismert korrupció-gyanús esetekben miért csak most indultak el
vizsgálatok, lavina-szerű lebukások. Konkrétan csak egy példa a sok közül: a Teréz-
városi és Erzsébetvárosi önkormányzatok visszás ingatlanügyeivel néhány év óta
több újságíró részletesen foglalkozott, és szinte tálcán nyújtotta a vizsgáló szer-
veknek az inkrimináló adatokat. Tudomásom szerint az ügyészség nem csupán
feljelentés alapján, hanem saját hatáskörben is indíthat  vizsgálatot, ez esetekben
(és a többi ugyancsak fontos esetben) ugyan miért nem tette ezt meg? 
                                                  Üdvözlettel
                                                                    Gácsné dr Baitz Eszter



A korrupció világjelenség. Mo.-n az "elhíresült öszödi beszéd" is katalizálta ezt a jelenséget. Az ország erkölcsi mélypontra zuhanását, - a média segítségével -  a politika csak fokozta. De, ha már a médiáknál tartunk. Van Mo.-n független ( el nem kötelezett ) TV, rádió, vagy sajtó? Nincs! Hiszen valamennyi média reklámfüggő, ergó a rerklámoztató, vagy pol. megrendelő hagyja jóvá a műsorok tartalmát. " Műsorpolitika!"  Ez nem a korrupció árnyaltabb definiciója?
 
Tisztelettel: R



Amíg ennyire gátlástalanul önzőek és nyerészkedők az emberek, az egyetlen működőképes megoldás a törvényi szigor drasztikus emelése, a jelenleg felderítés alatt álló ügyekben precedensítéletek hozatala, stb. És az olyan kibúvók megszüntetése, mint pl "ha bűncselekmény gyanúja bebizonyosodott, csak akkor indul eljárás", ezzel valószínűleg egy csomó olyan esetet kiejtve, ahol nincs elég bizonyíték, mert mindenki sumákol, és hallgat, mint a sír, ha nem épp a nagy lelkesedéssel vizsgálódóknak is csurran-cseppen valami, mielőtt bebizonyítanának valamit.


Tisztelt Kassza!
 
A címét érdekesnek tartottam ,ezért elkezdtem nézni a műsort. Az ügyész úrhoz kapcsolódva, meg szeretném kérdezni, a hárítás, a felelősség tovább "löködése" helyett mikor történik már valami. Alávaló balkáni rendszerben élünk. De, most sem látok semmi előre mutatót. Rágjuk a csontot. eltelik a műsor idő, és minden marad a régiben.
Tőlem most meg ne kérdezze, hogy akkor mit is kellene, mert műsort csak az kezdjen akinek van erre ötlete is.
A műsor teljesen hasztalan!!!!
 
Tisztelettel!

--
Őri Attila


Tisztelt Cím!

A korrupció és egyben a feketegazdaság is nagy mértékben csökkenthető lenne, ha Magyarországon megszűnne a készpénzfizetés.
Csak átutalással, csekkel vagy kártyával fizetne mindenki minden esetben, az üzleti és a magán szférában is.

Az ehhez szükséges infrastruktúra persze pénzbe kerül, de megtérülne.

Üdvözlettel: Horváth Sándor



Körkérdés a meghivottakhoz: ha valaki egy ország jövöjét lopja és aki ezt hagyja az tolvaj ?



Kevesebb politikus = kisebb korrupció!
Új összeférhetetlenségi szabályok kellenek a politikai funkciók és szintek, valamint a gazdasági tevékenység szétvélasztására. A jelenlegi egy röhej. Az állashalmozó politikus csak egy tisztsége után vehessen fel közpénzből származó fizetést.
Az önkormányzatok ne finanszírozhassák a helyi újságokat, mert így mindig az aktuális hatalom szócsöve, ahelyett hogy a civil kontroll része lenne.
A közpénzekkel kapcsolatos korrupció járjon vagyonelkobzással.



Tisztelt Baló Úr!
 
Ebben az országban a törvényt kell szigoritani!!!!!!!!!!!!!
A rendőrség nem tesz semmit pedig minden nap látja Nyíregyháza belvárosában a parkoló autók 70 %- a Mozgáskorlátozott igazolvánnyal parkol. INGYEN!!!!!!!!!!!
Drága BMW, VOLVO stb. tulajdonosai egészségesen szállnak ki az autóból.
Érdekes senki nem vizsgálja meg, hogy hazánkban ennyi beteg ember él.
 
Üdv. Nyíregyházi FIZETŐ PARKOLÓ



A számlát nem adók és nem kérők ugyanolyan elbírálásban kellene hogy részesüljenek, hiszen a be nem fizetett ÁFA a vásárlónál  marad a legtöbb esetben.Ez lenne a megelőzés! Üdvözlettel Bálint


Jó estét,
 
 
Ahogy müsor elején hangszot, például Finnországban közbeszerzésröl szóló
törvény csak pár mondatrol áll. Studióban legtöbb 'szakertő' próbálj ajánlani
különböző megoldásokat korrupció ellen, de tény az hogy korrupció nem fog
nagyon csökkenni szigorubb szabályok és törvények által.
 
Itt Magyarországon még több generáció kell ahoz hogy korrupció csökkenjen.
Csak akkor lehet várni igazi változást, amikor embereknek érkölcsi szint magassabb lesz
és amikor emberek érteni fognak hogy ők maguk  felelőssek ahoz hogy milyen és hogy
müködik ez a társadalom.


Tisztelt Szerkesztő!

Hiába vannak jogszabályok, ha maguk a törvényalkotók is kikerülik pl.: a költségtérítés. Nap mint nap észreveszem, hogy a közigazgatást, a gazdaságot hogyan szövik át a kenőpénzek. Pályázati pénzek tűnnek el. A képviselőket nem a nevükön szólítják, hanem százalékban nevezik őket (10-20-30%).

Addig amíg nem lesz egy teljes egyszerre történő váltás, addig nem fog megtisztulni a közélet.

Üdvözlettel
egy néző



Tisztelt Baló úr,
Le a kalappal az erőfeszitéséhez.

Ez a tárgyalási szint- tartalom azonban úgy vélem, hogy inkább egy szakkonferencia témája- stilusa kellene, hogy legyen. Ott jobban elmenne, hogy keresem a fogást, de az alany be van olajozva. Itt minden kisiklik a kezeink közül.

Egy jobban megfogható pld. -ra asszociálva pld. napjaink főhire a BKV állatorvosi ló lehetne. Azon levezethetők a korrupció fő ismérvei - s a lehetséges válaszok. Pld. egy vállalatot miért a politika irányit? Hol az ellenőrzés? Az irányitó személy miként ellenőriz? Hol van a folyamatos javulás / folyamat hatékonyság fejlesztés? stb...

A szokásos refrén ... a javuláshoz 20 év kell, s milliárdok.. pedig elkeseritő. Vágyak, hogy mindenki kezdjen javulni... gyerekes. Hol a fókusz fenn? vagy lenn? Miért nagyobb a rend egy multinacionális vállalatnál a mai törvények mellett is? Lehet, hogy sok mindent készen át lehetne venni?


Sok sikert a müsorához
Üdvözlettel
István Mály


A korrupció ellen hatékony megoldás lehetne,  ha a hivatalokban folyamatosan cserélődne az ott dolgozó személyek feladatköre, egy-két év után másik munkakörben folytatnák a munkát. Ezzel megtanulhatnák egyúttal az összes munkafolyamatot és hozzáértőbbek is lennének.
 
üdv
pmaya


Tisztelt szerkesztő úr!

Először is szeretnék gratulálni a Kassza című műsorukhoz, nagyon örülök,hogy szűkös anyagi keretek között is innovatívak tudnak maradni és értéket közvetítenek. Rögtön hozzá kell viszont tennem, hogy nagyon sajnálom, hogy a korrupció
kapcsán pártfinanszírozással nem foglalkoznak, persze megértem, hogy kampányidőszakban kerülni próbálják a közvetlen politikai vetületű témákat, ezzel viszon egy nagyon fontos probléma elhallgatásra kerül. Hogy a műsor témájánaknak kereteit tiszteletben tartsam, véleményem szerit az átláthatóságon kell, hogy a legnagyobb hangsúly legyen, a XI.
század informatikai technológiájával már megoldható, hogy minden egyes adóforint elköltését fillérre pontosan mindenki által követhetővé lehessen tenni. Ez lenne az egyetlen módja annak, hogy a mértéktelen pazarlás megszűnjön és ne lehessen "mutyizni". A teljes átláthatóvá tétel képes lenne a szemléletmódon is változtatni, amit akár nevezhetünk
az erkölcsök megváltozásának, persze ez egy nagyon hosszú folyamat, amihez elsősorban politikai akarat szükséges.
Ahogy a műsor vendégei is említették, ebben nagyon nagy szerepe van a médiának, emiatt nagyon örülök, hogy A Bölcsek Tanácsa elemzése után önök is foglalkoznak a témával.

Üdvözlettel:
Bécsi András
Szegedi Tudományegyetem



A látens korrupvióval egyenlő veszélyt jelent a törvényes korrupció, mint amikor a fővállalkozó összes tevékenysége , csak a számla kibocsátása lehet.
Vagy a tapasztalható lánckereskedelem, melyeket régen üzérkedés miatt büntettek.
Megoldás:olasz mintára vizsgáló bírói rendszer lenne.
 
 
Galaxis Boglárka



Amíg hazánkban jó néhány szférában megalázóan
alacsonyak a jövedelmek, és ezt a nyakunkon ülő
bankrendszer a maga hasznára kíméletlen módon
kihasználja, s amíg a politika és a gazdaság vezetői
korruptak, addig miért pont a kisemberek legyenek
törvénytisztelő állampolgárok?

Szóval minden területen rosszak az arányok, szigorítan
kell a jogszabályokon is!

Mészáros Ferenc, rokk.ny. újságíró, Szombathely


Tisztelt Műsorszerkesztők!
 
Darázsfészekbe nyúlnak... tisztelet érte, még, ha teljesen hasztalannak is érzem.
 
Nem tudom hirtelenjében minden gondolatomat megosztani, ezért véleményem csapongó, nem teljes, de indulattól teli.
 
Elkeserítő és felháborító, hogy Europa korrupciós "nagyhatalma" lettünk - s 20 éven keresztül a mindenkori kormányzat bábáskodása, mindenki által érzett együttműködése mellett.
 
Az imént hangzott el a közbeszerzések kapcsán: a meglévő törvényeket, szabályozást kellene betartani és betartatni. Miért nem tartják, miért nem tartatják be!? Az a jó "magyar virtus"? Születhet bármilyen törvény, bármilyen jogszabály - félek, hogy még a jogalkotók sem gondolják komolyan, hogy azt valóban be kell tartani, be kell tartatni. A politika (teljesen mindegy, hogy milyen szín alatti) és a gátlástalan gazdasági bűnözés kapcsolata félhető a látottak és egyre több ismertté váló eset kapcsán.
 
Demokráciát , törvényességet deklarálunk... amely a mindennapokban a "kisemberek"-től kéri számon a mindenkori törvények és változó jogszabályok betartását, miközben valójában a pénz diktaturájában élünk.
 
Az Ország sorsa, Mindannyiunk boldogulása - távoli idea, a fő mozgató rugó csakis a gátlástalan egyéni nyerészkedés - van aki megteheti, s vagyunk sokan, sokan, akik ezért megfizetünk.
 
Még az igazságszolgáltatás gyakorlata is azt az érzetet sugallja, hogy csak a jogszabályok értelmezésének játéka folyik...
 
Nem látok közeli kiutat. A felkínált A, B, C eljárás együtt kellene, de leginkább erkölcsi szemléletváltás - talán 200 év múlva...
 
Köszönöm fáradozásukat, félek, hogy hiába.
Tisztelettel
Honvári Kálmán


Véleményem szerint,a korrupció a következőforgatókönyvel szorítható vissza.
1. az 1988-as adórendelet alapján mindenkit kötelezni kellene
vagyonbevallásra.
2. az évenkénti vagyonnövekmény összevethető a befizetett adóval, így az
elszámoltatásnál kibukik a vagyon forrása
3.az 1-2.pontott szigorúan betartani ill.betartatni


Üdvözlöm!
 
Az adásban is elhangzott, hogy a közbeszerzés előnye a költséghatékonyság. Sokszor hallottam már ezt. Kérdezem a szolgáltatás tartalma nem számít, csak az ár?
Valami probléma mégis lehet a Közbeszerzési Törvénnyel, ha az alábbi eset előfordulhat.
Ált. isk. étkeztetése; sok évi problémamentes kapcsolat; a szolgáltató kíváló minőségű ételt szállít. Egyik napról a másikra újabb cég nyert a közbeszerzési pályázaton, mert kevesebbet kért a szolgáltatásáért. Azóta szinte ehetetlen az étel!
???????
Teljesen jó, jól értjük, hogy egyik hivatalnak sincs semmilyen lehetősége, hogy bármit tegyen ebben az országban???
 
Peter



Tisztelt Baló Úr!
A musorukban idot kellene szentelni a korrupció visszaszorítására tett intézkedések káros hatásairól is. Nevezetesen a néha már nevetségesen bonyolult pályázati és elszámolási rendszerek visszásságainak következményeirol. Vajon mennyi pénz pocsékolódik el a teljesen életszerutlen szabályok (igazolás hegyek, másolatok, postára adási szabályok) kényszeru kielégítésével, és mennyi humán eroforrást használunk ezekre ahelyett, hogy értelmes, építo munkát végeznénk?
Egy példa: pályázatot csak egy csomagban lehet feladni postán, ugyanakkor annyi anyagot kérnek, hogy a posta (ügyeletben) nem fogadja be csak két csomagban. Ekkor a megoldás: tudni kell, melyik része pótolható elem, azt a postára vitt ollóval ki kell vágni az anyagból, majd ha hiánypótlásként bekérik, akkor utánaküldeni.

Üdvözlettel,
Török KAtalin
 Budapest



Tisztelt Baló úr !
 
Amig a kormány tétlenül nézi,hogy a veszteséges állami cégek (BKV,MÁV,Köztiszta stb) vállaltok vezetöi csak azon dolgoznak,hogy miként tudnának többet lenyulni a megbízási szerződésekböl,miközben csapnivaló munkát végeznek-a korrupció fennmarad.A veszteséges cégeket fel kellene számolni,mivel a kormány a költségvetésnél ezen veszteségeket nem határolja el
 
Tisztelettel: Kovács László


T:
 
 Nincs számonkérés, felelősségre vonás  a köz szférában. Mi MAGYAROK TÚLBONYOLÍTUNK,TÚLDRÁGÍTUNK  mindent ,hogy ne legyen átlátható. A tövény alkotás egy nulla: nem összefüggéseiben módosulnak a kapcsolódó törvények......hol élünk, mely SZÁZADBAN A MULTBAN ?KINEK DOLGOZKUNK? AZ ELSŐ UNIÓS ORSZÁGOKNAK? AKIK BETELEPÜLNEK
őK A SAJÁT ORSZÁGUKBAN MÁR NEM KAPNAK TÁMOÉGATÁST, DE MO-RÓL KIVISZIK....mi CSAK EGY  MODERN RABSZOLGATARTÓ TÁRSADALOM VAGYUNK - AZ ELOSZTÁS NEM ITT TÖRTÉNIK. mIÉRT ÁRULTÁK KI AZ  FONTOS
FEJLESZTHETŐ IPARÁGAKAT.....ÉSZ VAN, DE NEM ITT KAMATOZIK...tOVÁBBÁ NEM MEGENGEDHETŐ,HOGY MINDEN szakmailag fontos beosztásban szakmailag megfelelő  kollegák  ne feleljenek a munkájukér: de több milliárdos szakértői dijakat korruptáljanak ki a politika segítségével......NÁGI


A IRM vezető munkatársa nyilatkozata megerősítette az ügyészi véleményt, azaz az addig megnyilatkozók mellé beszélnek!
Teljesen igaza van abban is, hogy évek óta nem lehet hallani a KEHI-ről!
Mit csinálnak a KEHI-ben?
Mit csinálnak az IRM-ben?
Az APEH meri vizsgálni s „vagyonosodott” embereket?
Orvosi korrupció?
 
 
Nagy Tibor
okl.közgazda (MA)
jogi szakokl.biztosítási szakközgazdász


Tisztelt Cím!
 
A Corvinus Egyetem  képviselőjének /sajnos a nevét nem jegyeztem meg/  a véleményének nagy nyílvánosságot adjanak,hátha meghallják a törvényalkotók.
 
 
Köszönöm Andrasek Mária
 
A műsor nagyon jó ,gratulálok.



Tisztelt Cím!

Az a véleményem, hogy a korrupciót 20 év alatt a politikusok generálták.
Minél átláthatatlanabb a rendszer annál könnyebb lopni, csalni. A közigazgatásba kizárólag csak "sógor, kutya," jó barát vagy barátnő, feleség stb. dolgozhat. Azok az emberek ügyintézik az ebbe a körbe be nem férő állampolgárok ügyeit. Mi többiek csak a perifériára szorultunk. Innen gyűrűzik a mi többiek ellehetetlenítése, elszegényítése.

Addig ez nem szünik meg amíg a politikusok embereivel van tele rakva a közigazgatás és csak látszat intézkedések folynak lásd. APEH ahol hozzá nem értő emberek hosszú éveket töltenek el és 2 éves látszat munkára vesznek fel ideiglenesen embereket.

Üdv.

Békés Lívia



Korrupció mindenhol van, ördögi kör, úgyse lehet törvényekkel megváltoztatni a helyzetet!
Szerintem az emberek gondolkodásmódján kellene inkább változtatni!
 
Peter



Kedves szerkesztők
 
Én éltem az állampolgári jogommal és kötelezettségemmel.
Feljelentettem a korrupt Felszámolót.
Mint feljelentő, írásos anyagban közölte velem a nyomozó hatóság, hogy a gyanusított alaposan gyanusítható különösen nagy kárt okozó hűtlen kezelés és sikkasztás bűncselekményekkel.
Területi illetékesség miatt azonban a gyanusított lakhelye szerinti nyomozóhatósághoz helyezték át az ügyet.
A gyanusított a helyi rendőrkapitányság telefonszámáról hívta fel a tanúkat, hogy a kezében lévő tanúvallomásokból látja, hogy "kinek járt el a szája"!
Bűncselekmény hiányában egy hét alatt lezárták az ügyet.
Most én és egy tanú hamis vád, illetve hamís tanúzás miatt fogunk bíróság előtt állni.
Az előszörr nyomozó rendőrök úgy nyilatkoztak, hogy ez "felsőbb akarat".
 
A hiányzó 87 millió forintra az ügyészség azt a választ adta, hogy most nem a hiányzó pénz a nyomozás tárgya!!!
 
Molnár Zoltán vagyok



Baló úr!
 
Gratulálok, ismét egy jó műsort sikerült kitalálnia.
Nagyok jók voltak a meghívottak is.
 
  Ercsényi A.



Kedves Baló úr!
Gratulálok!
Kiváló, már az első adásban!
 
Kérem, szíveskedjék egy kicsit „ A szólás szabadságában „ Öntől megszokott kicsit keményebb stílusát elővenni!
Az ügyész kiválasztása a mai műsorban kiváló választás volt!
 
Üdvözlettel:
 
Nagy Tibor
okl.közgazda (MA)
jogi szakokl.biztosítási szakközgazdász



Tisztelt Kassza Című Műsor Szerkesztősége!
 
Műsorukat nézve irom a levelem. Summázva véleményem a közbeszerzés maga a kész röhej.
Én egy kis Bt. tulajdonosa és egyben aktiv közreműködője közel 20 éve kiszolgálom az irodatechnika egy bizonyos területén Budapesttől 250 km.-re lévő helyen egy állami szervezet megyére kiterjedő szervezetének igényeit. Most rájuk kényszerítve lehet, hogy a közbeszerzés kényszerét kénytelenek lesznek igénybe venni.
A lényeg a következő. Szükség esetén én max. 6 órán belül megoldottam problémáikat, a közbeszerzési árak 50-60 %-ért.(A szolgáltatási árak az internetet publikálva vannak)  Ha ezentúl a rájuk kényszeritett közbeszerzés alapján kell problémáikat megoldani úgy nem csak a magasabb árat kell kifizetniük, hanem általában egy budapesti közbeszerzést nyert cég kiszállási költségével növelt összeget is, arról már nem szólva, hogy a gyakorlat szerint a hibák elhárítása igy a távolság miatt két-három hetet is igénybe vesz.
Hát ennyit a közbeszerzés szükségességéről, és "előnyeiről". A korrupciót maga a közbeszerszézési törvény teremti meg.
 
Üdvözlettel:
 
Janzsó Ferenc



Tisztelt Szerkesztők!

Nézem a kossupcióról szóló műsort, s valamit nem értek. 69-éves vagyok, dolgoztam felelős beosztásban, ma is dolgozom "döntési" helyzetben. Engem utoljára Édesanyám korrumpált pénzzel, meg néha Nagyapám is amikor tanultam. Felőssen kijelentem, hogy ebéd-elfogadásom sem volt, az igaz, hogy paraszolvencia cimén adtam ajándékot (italt) az orvosnak.
Nem értékeljük túl ezt a korrupciót? Tessék már megkérdezni a jelenlévőket, hogy őket korrumpálták-e.
A magyar nép szorgalmas levél író!!!, s bizony gyakran ir névtelenül is. ( annak idején a népi ellenőrzési bejelentések 68 %-a névtelen volt!, gondolom ma sincs máskép!).Tehát ha van korrupció akkor az nem nagyon marad titokban. Azért nem tul sok a felszinre került ügy, avagy az ügyészség, rendőrség, no meg a média stb. eleve eldugja ezeket a "bejelentő" leveleket? nem hinném! .
Természetesen korrupció a valós munkavégzést nem tartalmazó tanácsadói szerződés, avagy a felségggel kötött munkaszerződés, bár férj végzi az adott munkát (mivel ő valahol "kulcs" ember!). De ezek cégen, hivatalon belül kimutathatóak. Korrupció talán az is, ha szakszervezeti vezetőknek ( ahol még van: BKV, MÁV ) magas közpénz juttatása, működési feltételeik közpénzből való biztosítása ( szgk, kedvezmények, telefon stb.). Igy aztán nem érdekeltek az ügye belső ügyek feltárásában. ( gondolom senki nem hiszi el, hogy akár a BKV, akár a MÁV szakszervezeti vezetői nem tudtak a ma napvilágra került ügyekről)

Csak a "tényekből lehet helyes következtetéseket" levonni, a mende-monda ( Mindenki mondja jelszóval) még nem tény!!! Talán ne kelle ekkora bűntudatot kelteni abban a hivatalnokban, rendőrben stb. akik tisztességgel teszi a dolgát.

Tisztelettel: Biró Miklós



A műsorról:
Ha valóban a megoldást keresték volna, akkor nem arról vitáztak volna, hogy melyik állami szerv, mennyire teljesítette az - egyébként teljesen korrupt - törvényi elvárásokat. Mindenki a saját seggét védte. Ilyen műsorok miatt nézek egyre kevesebb tévét.
A Corvinus egyetem szakértője volt az egyetlen, aki a probléma lényegét fogta meg, viszont ő kapta a legkevesebb szót.

Ezúton is tisztelettel megkérném az irgalmatlan nagy szakértőket, hogy csináljanak egyetlen üzleti tervet az életükben!
Ha ezt megcsinálják - legyen az vegyes bolt, italbolt, etc.. - azonnal rájönnek arra, hogy TÖRVÉNYESEN NEM LEHET egy vállalkozást elindítani! Csak úgy, ha az ember ügyeskedik. Ezt minden vállalkozó tudja. Ezen kell változtatni!

Szinte minden, vállalkozással kapcsolatos törvény átláthatatlan, az egész a hatalomgyakorlás eszköze. Senki nem tudja betartani, így mindenki megfogható. Ezt már a Tanú című filmben is megmondták: "Mutasson nekem egy embert ebben az országban, akiről 5 perc alatt nem bizonyítom be, hogy bűnös!". Sajnos ez, azóta semmit sem változott.

Üdvözlettel:
Gábor



Az a véleményem, hogy az erkölcsön önmagában közvetlenül nem lehet változtatni, mert az általános erkölcs csak a társadalmi anyagi és hatalmi érdekhálózatának ideológiai leképeződése.

Az érdekeket kell úgy átrendezni a gazdasági/jogszabályi környezet alakításával, hogy ne legyen érdek a korrupció. Erre nézve a műsorban is elhangzott utalás: ha nagyobb a korrumpálás/korrumpálódás várható költsége, mint a várható nyereség, megszűnik a korrupció. A jogszabály
alkotás feladata éppen ez: a társadalom életét szabályozó rendszer megalkotása.  Amennyiben a korrupciót nem sikerül minimálisra szorítani, az a jogszabály alkotás: konkrétan a magyar Parlament, azaz választott politikai képviselőink csődje (vagy szellemi, vagy erkölcsi, vagy mindkettő).  Nem szabad gyorsan változó, ócska jogszabályokat gyártani, melyeknek csak az éppen hatalmon lévő politikai párt érdekeinek a kiszolgálása a fő célja, és előre lehet
tudni (mostanság éppen az ellenzék vezére jelenti be, várható győzelme tudatában): úgyis mindegy, mit mond ma a törvényalkotás, fél éven belül úgyis mindent visszacsinál a következő kormány.
Úgy gondolom, ez a fő oka a kiterjedt korrupciónak a politikusok
minden erkölcsnemesítő öntetszelgése ellenére.

üdvözlettel:
fabijoe



Tisztelt Szerkesztőség!
 
   Szeretném felhivni a figyelmet,hogy a KORRUPCIONAK VAN KÉT OLDALA-ha valaki nem korrumpál arról nincs sehol szó,megtagadja,mert nem hajlandó büncselekményt elkövetni,nos ennek sajnos következménye,hogy ellehetelenitik,tönkreteszik-a törvényszerint nem védik meg sehol,mert az igazságszolgáltatás szintjén nem akarnak vagy cinkosság miatt eltusolják átértelmezik elmaszatolják az ügyeket......tisztelet a kivételnek.Magam kilenc éve taró harcom eredménye-belebetegedtem-fél családdal összevesztem/mondták hülye vagyok mert elkellett volna intézni../tönkrementem,de a lelkem tiszta és nyugodtam alszom de az idő véges és csak egy életem van akik ezt velem és mással is eljátszották vigan élnek és nevetnek az egészen,persze könnyü mentelmi jogok és kiváltságok mögé bújni...
-Nos viszont a müsorban lévő emberkék,nem a TENNIAKARÁSRÓL TETTEK tanúbizonyságot,csak a szövegelésről azt hiszik az emberek hülyék,köztudott dolgok történnek ebben országban-bkv-máv-malév-mahart-privatizáciok-mol-gáz elmü-vimüvek-stbpl tv székház stbAZ A BAJ HOGY A FEHÉRGALLÉROSOK kb olyan PÉLDÁS büntetést kapnak mint Princ Gábor
ez bizony elrettentő,érték arányositva egy számlát nem adó mikróvállalkozó akár félmillioforint+úzletbezárás-a bankár 80 milliárdért 3.5 millio forint -börtönösitve a KISEMBER KAP+% ÉV FEGYHÁZAT a megtévedt korrupt vezető meg kap KÉT HÓNAP háziőrizetet.....SZÓVAL ITT VANNAK A BAJOK SOK A CINKOS és legnagyobb baj hogy kezükben van MÉG MOST a hatalom....
 
Gratulálok a müsorhoz és kivánom ,hogy Ballo úr-pont egyidősek vagyunk,ja és pont hallgattam a rádióban a gyermek éhezésen amikor MEGDÖBBENT...-sok BECSÜLETES EMBER VEGYE KÖRÜL MERT nem is kell mondai....
Isten ÓVJA ŐNŐKET
                                      szigeti jenő



Jó estét!

Szerintem a civil kontrolt kellene erősíteni, mert a MI zsebünkre megy a dolog!
Ne lehessen civilek nélkül bizonyos összeg felett dönteni civilek nélkül!

Tisztelettel

Szabó Andrea



 Tisztelt  Szerkesztőség!
Az első műsort a 13 éves gimnazista fiammal néztük.A feltett kérdésre az volt a válasza:akkor fog megszűnni a korrupció ha nem magyarok  fognak itt lakni...félelmetes..Én egy pedagógus vagyok, aki sokszor azok helyett is szégyenli magát, akik arcátlanul,gátlástalanul vesznek fel milliókat.hogy tudnak ezek az emberek tükörbe nézni??????Sajna  már Móricz  megmondta, hogy a  rokonságok és panamák lápvilága vagyunk.Egyébként én is azt mondom,hogy a NYILVÁNOSSÁG  LENNE talán a leghatékonyabb  elrettentő. Damoklész kardjaként lebegjen a fejük felett a nyilvánosság .A rendőr úr által említett eseteket legalábbis az itélethozatal után világgá kéne kürtölni..Sajna a gyarló ember azt mondja, hogy ha ott fenn azok a "nagyok" megtehetik, akkor én miért ne tehetném meg???? Fejétől bűzlik a hal.Ezt nem csak a politikusokra értem.


Tisztelt szerkesztőség !           Úgy gondolom nagyon fontos társadalmi jelenségre emelték rá reflektorukat amikor a közéletünket szinte minden szinten átszövő jelenségre. akorrupcióra terelték a nézői figyelmet. Valószinüleg ez lesz az egyik legnehezebben leküzdhető -- közéletünket és gazdasági fejlődésünket is gúzsba kötő -- feladat.  Én úgy gondolom,hogy a jelenség lassan és folyamatosan alakult ki s persze nagyon is köze van a mögöttünk hagyott szovjet ideológiájú szocializmushoz. Elég csak megnézni egy háború előtt készült játékfilmet --melyből mostanában elég sokat lehet látni --s máris tetten érhető az a mentális különbség mely az akkori és mostani életformát jellemzi.  Csak néhányat példaként .  az adott szó becsülete -- a tulajdonviszonyok szilárd törvényi körbebástyázottsága -- a hazafiságtudat -- a jó értelembe vett tekintélytisztelet -- és tudós emberek valószinüleg tudnák még folytatni a felsorolást. Valószinüleg nem volt hiábavaló a korabeli vallás és erkölcs oktatás, melyet ugye -- mint tudjuk -- a 45 utáni oktatáspolitika nem igazán erőltetett.   Én nem hiszek abban hogy ezt a burjánzó mételyt szigorubb törvények megalkotásával --tehát úgymond erőből -- meg lehet oldani miként azt sem gondolom hogy csak a politikai elit példamutatására kell várni.  A krrupció leküzdése egy össz társadalmi feladat, és ha sikerül értelmes törvényekkel visszaszoritani akkor is emberöltőnyi időt fog igényelni.       Tisztelettel. Lehoczky István nyugdijas--- Ujfehértó


Tisztelt Erdős Úr!

Szavaztam a "Kassza" című műsorban. Magam is az "A" választ jelöltem meg. Le kell szögeznem, hogy a műsor nem változtatott a véleményemen, s remélem, másén sem azok közül, akik az "A" választ jelölték meg. Gondoljon bele: mennyire lenne stabil az erkölcsi érzékem, az erkölcsi értékrendem, ha egy tv műsor alatt változtatnám meg az erkölcs fontosságáról alkotott véleményemet? Amit fontossá tett számomra a műsor az az, hogy ki kell nyilvánítanom a véleményemet a kérdéssel kapcsolatban, s ez nem kevés.
A műsor jó és szükséges a jelenlegi zűrzavarban, s reményt adó látni a tiszta fejjel gondolkodó megszólalókat.

Baló úrral együtt köszöntöm és kívánok sok erőt a folytatáshoz!

Üdvözlettel: Gaál Judit



A " politikai elit" SZDSZ,MDF,FIDESZ,MSZP, meghatarozo tagjainak es csaladtagoknak
mirt nem publikus ,az usaban,europaban,karib orszagokban,es volt szovjet tagallamokban
nyitott bankszamlaik.Sajnos ez egy letezo problema.
 
                                                                                         Kovinews
 


Kedves Címzett!
 
A "korrupció", és a "fuldokló kórházak" című műsorhoz szeretnék hozzászólni. :
 
    1./A megvesztegető és a megvesztegetett között olyan erős érdekszövetség jön létre, hogy azt képtelenség, lehetetlen  felderíteni.
Éppen ezért a világon mindenhol, ahol meg akarják szüntetni a korrupciót, legalább az egyik bűnöst, a kiszolgáltatottabbat, a megvesztegetőt mentesítik a büntetés alól
együttműködés esetén. Ezt törvény biztosítja. Ez a vádalku. Ez sehol sem lehet a nyomozó hatóság által gyakorolt kegy, mert az tovább növeli a korrupciót. Addig amíg hazánkban ez nem így lesz, addig nem lehet a korrupciót megszüntetni. Ahol komoly szándék van a korrupció megszüntetésére, ott ez így van. Sajnos hazánkban ez nem így van, ezért nem is fog megszűnni a korrupció.
    2./A korrupció egyik ágazata a "hálapénz" a kórházakban. Legutóbbi ilyen irányú vitasorozatok eredménye az volt hogy bevezették a rendeléseknél az "előjegyzést", ami tovább növelte a korrupció látszatát, hisz addig előjegyzés a magánrendeléseken volt, közszolgálati rendeléseken"sorszám osztás" volt érkezési sorrendben. Ez egy rendkívül cinikus intézkedés volt, mert a korrupciót  nem szüntette meg, közel sem volt a probléma megoldásához.
    Egy nyugdíjas jogász professzor a TV-ben azt állította hogy minden rendben van, csak a törvényeket kellene alkalmazni "hálapénz" ügyben, ugyanis a hálapénzt a törvények tiltják. Ezt a professzort aztán igyekeztek minél hamarébb elfelejteni.
    Nekem is az a véleményem hogy a törvényeket csak alkalmazni kellene, ugyanis azok tiltják a "hálapénzt". Minimum egy olyan egyszerű intézkedéssel, hogy egy egészségügyi miniszteri rendelettel kötelezik az orvosi rendelőket arra hogy kitegyenek egy táblát az ajtóra azzal a felirattal hogy : "Az orvosnak adott hálapénz megvesztegetés, a törvény bünteti". Egy ilyen egyszerű intézkedésre képtelenek a vezetők, ezért még miniszteri szinten is a hálapénz fenntartásában érdekeltek.
    Sajnos a magánpraxis-rendelés és a közszolgálati rendelés teljesen összekeveredik, sokszor ugyanabban a helységben, csak más időben meghirdetve, de valós időben összekeveredve.
    A magán orvos a közszolgálati infrastruktúrát használja magánrendelésén, és ez teljesen ráfizetéses az egészségügy részére. Egy orvosnak el kellene döntenie azt hogy most magánorvos lesz, vagy közszolgálati. Ha nem tudja, akkor szigorú törvényekkel kellene azt szabályozni.
    Az egészségügy oda süllyedt, hogy az orvosok egyáltalán nem is akarnak dolgozni,gyógyítani, rengeteg az indokolatlan várakoztatási idő, "divat" a beteg megvárakoztatása.
    A leszázalékoltak száma kb. 900000 fő, hasonló létszámú országban legfeljebb 80000-90000 fő. Ez elképesztő , és a világon egyedülálló. Ez is bizonyítja hogy hazánkban az orvosok vagy nem akarnak gyógyítani, vagy nem tudnak gyógyítani,vagy mindkettő. Az egészségügy kiadásai ezzel szemben csillagászati összegekre rúgnak.
    Példaképen meg kell említenem azt a tényt hogy a középkorban meghalt emberek fogazata az ásatások eredménye alapján teljesebb ,egészségesebb volt, a nagy járványokat leszámítva a gyógyítás eredményesebb volt akkor mint most. Hazánkban  az egészségügy eredményesség tekintetében a középkori szint alá süllyedt.
    Ha egy magyar orvos külföldön vállal munkát az hazánknak csak nyereség, könnyebbség.
    A korrupció gazdasági hatása nagyon deficitessé teszi az országot, a szegénység fő oka az hogy a fenti érvek elhangzása után igen heves és valótlan ellenérvek jelennek meg. Az országgyűlési lobbik rendre megakadályozzák az előrelépést.
    A szegénység legnagyobb oka a korrupció.
 
Ezen íráshoz mellékelem csatolom Miskolcról szóló proaktív mélybeágyazású írásomat, mely rövid.
Figyelembe ajánlom ezt az írást, mert érinti a fenti témákat.
 
Tisztelettel : Kis Ferenc János Miskolc


 Nagyon időszerű a téma, SAJNOS.
A korrupciót nem lehet NEM ÉSZREVENN I!! A korrupció látható. Tudni, ki mit mikor, egy nagyon kicsivel bonyultabb.
Az ellenszer is nagyon egyszerű, mindíg a legmagasabb poszton ülőnek kell akarni tisztességesnek lenni.
Az eredményekből és a ráfordításokból, az emberek viselkedéséből nagyon egyszűen lehet következtetni sumákolásra és innen már csak egy lépés a konkrét felderítés. Ez azonban felsőbb szintű akarat nélkül nem megy. Az sem megy, hogy nekem lehet, neked nem, mert ez lebukást eredményez. Ez a jelenség aztán elindítása után pestisszerűen terjed.
Látom neked szabad, következménye nincs, én is megpróbálom. Talán az első sikerélmény néhány embernél elszabadul, ők hamarabb lebuknak, az óvatosak sokáig is húzhatják.
Ha valaki nem beszél róla, azért tudjuk sokaknak vannak sejtései sumákolásra utaló jelekről. Ők választáskor büntetnek, mert máskor nincs rá lehetőségük.
 
László Bp-ről


Tisztelt Cím! Nagy érdeklődéssel figyeltem  korrupció c. konverzációjukat s sajnálattal állapítom meg,hogy a discursus csak felszínes volt,mellőzte az alap feltárását, holott
a korrupció alapja az elosztás: a/ mind a munkamegosztás, b/ mind a javak elosztása.
Ennek az elfogadható szabályozásához kell egy tehetséges és demokratikus országvezetés.
Ad a/ + b/ utálatosan kirívó sok gondja közül egy pár:
- Mi szüksége van kis Hazánknak közel akkora parlamentre,mint Németországnak?Ráadásul ezek
a képviselők már annyi lovat nyergelnek,hogy nem is tudják,hogy mikor melyiken  ülnek,hová, merre mennek s minek? Senki nem hiszi el,hogy napjainkban vannak és szükség van ilyen po-
lyhistorokra!
- Tudomásul kell venni,hogy kis Hazánk termelésével most egy bizonyos szinten tudja lakóit
ellátni s az előállított javakból csak demokratikusan,nem oligarchikusan lehet részesülni
pl mint a skandinávok 1:8 részarányban.Mi ezt - sajnos - több ezerszeresen sértjük még.
Mindez tiszteletet,becsületet,bátorságot,őszinteséget igényel,nem pedig különböző támogatá-
sokat és segélyeket.Tisztelettel:Dr Fehér



Hír értékelése 8 szavazat alapján: 3.8

Oldal nyomtatása Szövegméret növelése Szövegméret csökkentése Oldal továbbküldése